*PRESENTACIÓ DEL BLOG:

BENVINGUTS I BENVINGUDES a aquest recurs didàctic i innovador que ens ofereix un espai virtual on COMPARTIR idees i experiències amb altres amics i amigues de l’Educació Física!. Espere siga un mitjà de comunicació complementari que m’ajude a reforçar i donar a conèixer allò que fem el meu alumnat i jo amb la nostra amiga, en el pati o gimnàs de l'escola. Inicie aquest nou repte, motivada per difondre la importància de l’Educació Física per a la nostra SALUT (psicosociofísica) i per continuar APRENENT i CONÈIXER-LA cada vegada més. Pretenc a la fi, aconseguir que tant l’alumnat com la resta de la comunitat educativa, la valoren i estimen con realment es mereix; com una AMIGA que ens pot acompanyar i ajudar en el camí de tota la nostra vida.

12 abr 2013

"ELS RODAJOCS: PLATAFORMES RODANTS PER L'ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT".

Enguany, de nou part del segon trimestre hem treballat la recerca de noves possibilitats lúdiques sobre rodes amb el tema dels "RODAJOCS". L'alumnat una vegada més, ha col-laborat aportant el seu propi material, per a poder dur-lo a terme. Respecte a cursos anteriors, pense que a nivell organitzatiu hem millorat ja que la majoria de l'alumnat que no tenia o no portava cap material de rodes algun dia, es preocupava de demanar aquest a algun company o companya de classe. A més a més, en algunes sessions, hem emprat un material de creació personal, anomenat "plataformes rodants". D'aquesta manera, front a la crisi econòmica i les continues retallades de recursos que estem patint també en l'àmbit educatiu, l'enginy s'aguditza i la recerca de materials que resulten més econòmics és necessària. Així, hem treballat la cooperació, la responsabilitat, l'educació vial, la solidaritat, la creativitat i altres continguts d'aquesta unitat didàctica. De nou, vull agrair-vos a tots i totes, la vostra col-laboració.
Ací teniu algunes de les fotos que mostren el que hem estat aprenent i gaudint.

FOTOS TERCERS                        FOTOS QUARTS

21 dic 2012

BON NADAL I FELIÇ 2013!

QUE PASSEU TOTS I TOTES MOLT BON NADAL, QUE DESCANSEM I GAUDIM DE BONA COMPANYÍA!!


De vegades s'oblidem de somniar,
de ballar baix la pluja,
d'entregar el cor en allò que fem,
de lluitar pel que creguem,
de gaudir del camí no sempre fàcil del día a día,
d'extraure de les xicotetes alegríes;
 la motivació i la força
per a seguir en la carrera
donant un pas darrere de l'altre sense por i
mirant sempre avant.
QUE NO S'APAGUE EIXA LLUM!!
QUE TINGUEM SORT!!

 

20 dic 2012

APRENDRE A SUPERAR REPTES COOPERANT

Part d'aquest primer trimestre de nou, hem treballat activitats i jocs on l'alumnat havia de cooperar, d'ajudar-se i comunicar-se per a pendre decisions i superar així diferents reptes. Mitjançant aquest tipus de jocs, l'alumnat necessàriament ha de posar en pràctica les seues habilitats socials i per això m'agrada començar el curs amb aquestes activitats que afavorixen el coneiximent i  integració de tots independentment del grau d'habilitat motriu que tinga cadascú. A més a més, també aprenen a resoldre els conflictes que solen sorgir de la millor manera possible, ja que sinó no poden aconseguir superar l'objectiu del joc. Per a açò, és molt important ensenyar-los a escoltar-se i a que entenguen el punt de vista de l'altre i mitjançant una adequada comunicació tractar d'aproximar les postures per a que finalment es posen d'acord en com resoldre el problema o qüestió.
Ací teniu els enllaços a algunes de les fotos de l'alumnat realitzant aquestes activitats cooperatives:


FOTOS PRIMER               FOTOS    TERCER                FOTOS  QUART

29 jun 2012

EL MÓN DEL CIRC: LA MÀGIA DE L'ESCOLA PÚBLICA

El món del circ és un lloc on es valora la gran DIVERSITAT dels seus components. On cadascú, ha de descobrir les seues capacitats i limitacions (conèixer-se millor) i aprendre a desenvolupar-les. És aquesta diversitat la que enriqueix aquest món i a la vegada, tracta d'aconseguir que cadascú, trobe el seu lloc. De manera que gràcies a l'esforç de tots i totes, és puguen crear espectacles apassionants que porten la felicitat al públic i no deixen de sorprendre'l. A més a més, ens mostra un estil de vida on sempre es camina buscant una UTOPÍA: La LLIBERTAT. La seua MÀGIA  i ART consisteix precisament en: aconseguir fer possible, allò que aparentment no ho semblava. És mitjançant el llenguatge universal de la fantasía, de l'expressió corporal, la música i el moviment que aconseguixen despertar els somriures del públic i transmetre un missatge positiu d'esperança. Perquè en aquest món màgic, els que són diferents són aplaudits amb força per compartir amb els altres allò que els fa únics. Per a mí l'essència i  màgia de l'ESCOLA PÚBLICA, és precisament que defensa la riquesa que ens aporta la diversitat d'idees, de cultures, de llengües i que per damunt de tot tracta d'educar per a ser persones tolerants, obertes de ment, empàtiques, reflexives, crítiques i amb voluntat d'aprendre i millorar.
Per tot açò que ens pot aportar el món del circ, aquest tercer trimestre, hem treballat aquesta temàtica. Per això, s'hem convertit en alguns dels personatges que formen part d'aquest món com: els pallassos, els malabaristes, els forçuts i forçudes, els acrobates, els trapecistes... Així, hem pogut treballar la cooperació amb malabars per parelles o grups, la coordinació oculo-manual, els equilibris, la creativitat, l'expressió corporal, figures sencilles d'acrogimnàsia, percepció espacial i temporal (el ritme), la concentració....
A continuació, us deixe com sempre els enllaços a les FOTOS de l'alumnat realitzant les diferents activitats i en aquesta ocasió, també us deixe l'enllaç a un curmetraje que m'ha semblat molt bònic i interessant. Aquest mostra com ha evolucionat el món del circ i la gran capacitat humana de superació de les dificultats que ens pot portar a reflexionar sobre les coses importants. Jo m'he quedat amb dues frases que apareixen en aquest, que diuen: "La bellesa que pot nàixer de les cendres" "Quan més difícil és la prova, més gran és el triomf".   
Per si voleu indagar i aprofundir més, el protagonista principal del curtmetratge s'anomena NICK VUJICIC i dòna conferències amb el lema: SENSE LÍMITS.

QUE PASSEU MOLT BON ESTIU!!

FOTOS SEGON                  FOTOS  TERCER                  FOTOS QUART

 http://www.youtube.com/watch?v=ku-VQrdgvsM&feature=related