*PRESENTACIÓ DEL BLOG:

BENVINGUTS I BENVINGUDES a aquest recurs didàctic i innovador que ens ofereix un espai virtual on COMPARTIR idees i experiències amb altres amics i amigues de l’Educació Física!. Espere siga un mitjà de comunicació complementari que m’ajude a reforçar i donar a conèixer allò que fem el meu alumnat i jo amb la nostra amiga, en el pati o gimnàs de l'escola. Inicie aquest nou repte, motivada per difondre la importància de l’Educació Física per a la nostra SALUT (psicosociofísica) i per continuar APRENENT i CONÈIXER-LA cada vegada més. Pretenc a la fi, aconseguir que tant l’alumnat com la resta de la comunitat educativa, la valoren i estimen con realment es mereix; com una AMIGA que ens pot acompanyar i ajudar en el camí de tota la nostra vida.

24 may 2013

LA PILOTA VALENCIANA A L'ESCOLA

Enguany el programa de Pilota Valenciana a l'escola que promou la Conselleria d'educació amb la col-laboració de la Federació de pilota valenciana, està dirigit a l'alumnat de quart de primària i estem participant en ell. A més de realitzar les sessions de la corresponent unitat didàctica, l'alumnat s'ha el-laborat el seu propi guant de protecció i una piloteta de paper de periòdic en les classes d'E.F.
El passat divendres 19 d'Abril, l'alumnat de quart, els seus tutors i jo, anàrem al trinquet "El Rovellet" de Dénia per a realitzar la sessió teòrico-pràctica del programa de Pilota Valenciana a l'escola.
Al trinquet, ens esperaven Salva, el tècnic de la Federació de Pilota Valenciana i el pilotari professional Diego Parra Mestre. En un primer moment els dos, varen preguntar l'alumnat allò que sabia i després anaren explicant i responent a les preguntes que l'alumnat els feia i altres que haviem preparat com una entrevista. Després passarem a la part pràctica amb exercicis de golpeig i calfament a soles i per parelles i acabarem fent partides de Raspall tant al trinquet com en el frontó. Varen jugar prou i s'ho passarem prou bé. Ara, com varen dir els experts Salva i Diego, esperem que hi haja una continuïtat per a que els aprenentatges i l'interés creixca cada vegada més.
A més a més, hem participat en la competició de Raspall que inclou el programa i per això el 17 de Maig, anàrem de nou al trinquet de Dènia per a jugar contra el Ceip. Benicadim de Beniarbeig. L'alumnat organitzat per equips i prou motivat va jugar diverses partides i va gaudir de la participació en aquesta experiència lúdica i de competició. Ací teniu algunes fotos de les diferents activitats de pilota que hem realitzat els quarts aquest trimestre.

12 abr 2013

"ELS RODAJOCS: PLATAFORMES RODANTS PER L'ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT".

Enguany, de nou part del segon trimestre hem treballat la recerca de noves possibilitats lúdiques sobre rodes amb el tema dels "RODAJOCS". L'alumnat una vegada més, ha col-laborat aportant el seu propi material, per a poder dur-lo a terme. Respecte a cursos anteriors, pense que a nivell organitzatiu hem millorat ja que la majoria de l'alumnat que no tenia o no portava cap material de rodes algun dia, es preocupava de demanar aquest a algun company o companya de classe. A més a més, en algunes sessions, hem emprat un material de creació personal, anomenat "plataformes rodants". D'aquesta manera, front a la crisi econòmica i les continues retallades de recursos que estem patint també en l'àmbit educatiu, l'enginy s'aguditza i la recerca de materials que resulten més econòmics és necessària. Així, hem treballat la cooperació, la responsabilitat, l'educació vial, la solidaritat, la creativitat i altres continguts d'aquesta unitat didàctica. De nou, vull agrair-vos a tots i totes, la vostra col-laboració.
Ací teniu algunes de les fotos que mostren el que hem estat aprenent i gaudint.

FOTOS TERCERS                        FOTOS QUARTS

21 dic 2012

BON NADAL I FELIÇ 2013!

QUE PASSEU TOTS I TOTES MOLT BON NADAL, QUE DESCANSEM I GAUDIM DE BONA COMPANYÍA!!


De vegades s'oblidem de somniar,
de ballar baix la pluja,
d'entregar el cor en allò que fem,
de lluitar pel que creguem,
de gaudir del camí no sempre fàcil del día a día,
d'extraure de les xicotetes alegríes;
 la motivació i la força
per a seguir en la carrera
donant un pas darrere de l'altre sense por i
mirant sempre avant.
QUE NO S'APAGUE EIXA LLUM!!
QUE TINGUEM SORT!!

 

20 dic 2012

APRENDRE A SUPERAR REPTES COOPERANT

Part d'aquest primer trimestre de nou, hem treballat activitats i jocs on l'alumnat havia de cooperar, d'ajudar-se i comunicar-se per a pendre decisions i superar així diferents reptes. Mitjançant aquest tipus de jocs, l'alumnat necessàriament ha de posar en pràctica les seues habilitats socials i per això m'agrada començar el curs amb aquestes activitats que afavorixen el coneiximent i  integració de tots independentment del grau d'habilitat motriu que tinga cadascú. A més a més, també aprenen a resoldre els conflictes que solen sorgir de la millor manera possible, ja que sinó no poden aconseguir superar l'objectiu del joc. Per a açò, és molt important ensenyar-los a escoltar-se i a que entenguen el punt de vista de l'altre i mitjançant una adequada comunicació tractar d'aproximar les postures per a que finalment es posen d'acord en com resoldre el problema o qüestió.
Ací teniu els enllaços a algunes de les fotos de l'alumnat realitzant aquestes activitats cooperatives:


FOTOS PRIMER               FOTOS    TERCER                FOTOS  QUART